2016. július 14. Szerző: perkata.hu Nincs hozzászólás

2016. július 6-tól 10-ig nyolc diákkal Portugáliában képviseltük Perkátát. Polányi Nóra, Héber Fanni, Mészáros Nóra, Kovács Gréta, Dócs Bence, Kormos Balázs, Tillinger Patrik, Bokros Olivér, valamint kísérőként Vátkainé Boda Ildikó pedagógus és jómagam, Szilasy László.

Figueiró (1)

Saját költségen velünk utazott Vizi Melinda, aki a kommunikációban volt segítségünkre, mint tolmács. A program az Európai Unió ERASMUS projektjének keretében került megrendezésre, melyet Saint-Maximin, francia testvértelepülésünk és Figueiró dos Vinhos, Saint-Maximin portugál testvértelepülésének együttműködése révén jöhetett létre. Megérkezésünktől a hazautazásig nagy szeretet vett körül bennünket. Csodálatos programokkal tették emlékezetessé vendéglátóink az ott tartózkodásunkat. Ezúton is tisztelettel köszönöm Marianak, Fernadanak, Anának, Antóniónak és Figueiró dos Vinhos önkormányzatának, iskolájának a vendéglátást! Külön köszönöm a portugál és a francia diákoknak, hogy barátságukkal tiszteltek meg bennünket! Örömmel írhatom le, hogy a perkátai fiatalok méltóképpen képviselték Perkátát, Magyarországot, ezzel megalapozták egy jó kapcsolat kialakulását Figueiró dos Vinhos és Perkáta között. Utolsó este meglepetéssel szolgáltunk francia és portugál barátinknak. Mészáros Nóra francia nyelven olvasott fel Magyarországról egy általa megírt ismertetőt, ezt követően Kormos Balázs néptánc, illetve Tillinger Patrik zsonglőr mutatvánnyal kápráztatta el a közönséget, melyek nagy sikert arattak. Az est zárásaként valamennyi résztvevőnek egy kis ajándékkal köszöntük meg, hogy részt vehettünk a programban.

Szilasy László

Portugáliában voltunk!

Portugália csodálatos hely volt mindannyiunk számára. Nagyszerű, életre szóló élményeket szereztünk. Mindennap más programokon vettünk részt. Figueiró dos Vinhosban nagyon kedvesen fogadtak minket, az első napon itt vezettek körbe.

Figueiró (12)

Láttunk egy gyönyörű folyót ahol lehűthettük magunkat és kipihenhettük az előző esti utazást, utána egy ottani festő házába vittek minket el, valamint egy sakk múzeumba. Megnéztük a város kertjét is, délután pedig újra strandolhattunk, amit mindenki nagyon élvezett.

Coimbra

Másnap Coimbrába látogattunk. Megnéztük az egyetem kertjét, ami egyszerűen gyönyörű volt a sok pálmafájával és eukaliptuszfájával együtt. Aznap nem csak a kertet láttuk, hanem körbevezettek minket az egyetemen is, sőt még vásárlásra is kaptunk időt, aminek mindenki örült.

Kenu

Csütörtökön sportnapunk volt, kenuzni vittek minket és paintballozni, ami annyira jó volt, hogy a csoportunkból több diáknak is a kedvenc programja lett a héten.

Paint ball

Másnap újabb utazás várt ránk, mert Lisszabonba mentünk.

Lisszabon

Megnéztük a Belém-tornyot és két emlékművet is, amit a régi portugál utazásoknak állítottak, délután, pedig elmentünk Lisszabon ócenáriumába.

Lisszabon (5)

Nagyon szép volt, az összes élőlényével együtt. Ezen a napon nem utaztunk vissza Figueiró dos Vinhosba, hanem egy nagyon barátságos helyen szálltunk meg Sao Martinho do Portoba. A kilátás a tájra gyönyörű volt, a következő napon pedig az Atlanti-óceánhoz utaztunk.

Sao Martinho do Port

Két strandot is meglátogattunk: az egyik Sao Martinho do Port-ban volt, a másik pedig Nazaréban.

Nazare

Ez a hely volt a hetünk csúcspontja, a csoportból még senki sem járt óceán parton, így hatalmas élmény volt mindenki számára. Vasárnap sajnos elérkezett a hazautazás napja. Szerencsére a gépünk csak este indult, így volt bőven időnk elbúcsúzni azoktól a portugál diákoktól, akiket nagyon megkedveltünk a hét folyamán és csak remélni tudjuk, hogy két év múlva ők jönnek hozzánk, és újra találkozhatunk velük.

Ezúton szeretnék az egész csoport nevében köszönetet mondani mindazoknak, akik lehetővé tették számunkra ezt a felejthetetlen utazást!

Mészáros Nóra

utolsó este

kategóriák: Ajánló, Eseménynaptár

Szólj hozzá!

A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.

Perkáta

Perkátai Polgármesteri Hivatal

2431 Perkáta, Szabadság tér 1.

Tel/fax: 06 (25) 507 570; 06 (25) 507 571

E-mail: hivatal@perkata.hu

A honlapon található cikkek, képek, dokumentumok Perkáta Nagyközség Önkormányzatának tulajdonát képezik. Bármiféle másodközlés kizárólag írásos engedéllyel lehetséges.